8.Sınıf 4.Ünite Değerlendirme
TEBRİKLER.
8.Sınıf 4.Ünite Değerlendirme
Testini Başarıyla Tamamladınız.
Toplam Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Sizin Doğru Sayınız: %%SCORE%%
Başarı Yüzdeniz: %%PERCENTAGE%%
Öğretmen Görüşü: %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Halifeliğin kaldırılması aşağıdakilerden hangisinin gerçekleştirilmesinde etkili olmuştur?
Milli ekonomi politikasının uygulanmasında, | |
Laik devlet düzeninin kurulmasında, | |
Tek partili yönetime geçilmesinde, | |
Halkın yönetime katılmasında, |
Soru 2 |
Cumhuriyetin ilk yıllarında millet iradesini meclise tam olarak yansıtmak amacıyla aşağıdakilerden hangisi yapılmıştır?
Saltanatın kaldırılması | |
1924 Anayasası’nın hazırlanması | |
Çok partili hayata geçiş denemeleri | |
Halifeliğin kaldırılması |
Soru 3 |
Atatürk döneminde alınan kadınlara seçme ve seçilme hakkının verilmesi ve çok partili hayata geçiş gibi kararlarla aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
Seçimlere katılma oranını arttırmak, | |
TBMM’de siyasi tartışmalara son vermek, | |
Milli iradeyi TBMM’ye tam olarak yansıtmak, | |
Meclise yasallık kazandırmak, |
Soru 4 |
Medreselerin kapatılması aşağıdakilerden hangisine ortam hazırlamıştır?
Eğitim kurumlarının tek merkezde toplanmasına, | |
Eğitime yönelik dış baskıların artmasına, | |
Dil ve tarih bilincinin zayıflamasına, | |
Türk ekonomisinin gelişmesine, |
Soru 5 |
Cumhuriyet’in ilk yıllarında takvim, saat ve ölçülerde yenilikler yapılmasının temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
Alışverişi kolaylaştırmak, | |
Eski düzenleri değiştirmek, | |
Doğu ile ilişkileri kesmek, | |
Batılı ülkelerle ilişkileri kolaylaştırmak, |
Soru 6 |
Cumhuriyetin ilk yıllarında aşar vergisi kaldırılarak aşağıdakilerden hangisi hedeflenmiştir?
Ticareti geliştirmek, | |
Kapitülasyonları kaldırmak, | |
Devlet gelirlerini artırmak, | |
Köylünün durumunu iyileştirmek,
|
Soru 7 |
Laik düzenin oluşturulmasında aşağıdakilerden hangisi etkili olmuştur?
Şapka Kanunu’nun kabul edilmesi, | |
Yeni Türk alfabesinin kabul edilmesi, | |
Türk kadınına seçme ve seçilme hakkının verilmesi, | |
Halifeliğin kaldırılması, |
Soru 8 |
1924 Anayasası’nda kabul edilen Türkiye Cumhuriyeti’nin dini İslâm’dır maddesinin 10 Nisan 1928’de anayasadan çıkarılmasını aşağıdaki gelişmelerden hangisi sağlamıştır?
Halifeliğin kaldırılmasını | |
Cumhuriyetin kurulmasını | |
Ulusal egemenlik anlayışının benimsenmesini | |
Anayasanın laikleşmesini |
Soru 9 |
Aşağıdakilerden hangisi Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabul edilmesi, tekke ve zaviyelerin kapatılması, halifeliğin kaldırılması gibi gelişmelerle ilişkilendirilemez?
Milli Ekonomi politikası uygulamak, | |
Genç kuşaklara laiklik ilkesini kabul ettirmek, | |
Din özgürlüğünü sağlamak, | |
Toplum yapısının çağdaşlaşması, |
Soru 10 |
Miras, evlenme, boşanma gibi konulardan kadınlara da haklar tanınması, tek eşle evliliğin ve resmi nikahın zorunlu hale getirilmesi ve kadınlara seçme ve seçilme hakkının verilmesi aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?
Milli ekonomiye geçiş ile | |
Milli savunma ile | |
Kadın-erkek eşitliğiyle | |
Demokratikleşmeyle |
Soru 11 |
Atatürk döneminde demiryolları, devlet tarafından yabancı işletmelerden satın alınmış, halkın kullanımına sunulması hangi alanda yapılan çalışmalara örnek oluşturur?
Toplumsal | |
Hukuk | |
Eğitim | |
Bayındırlık |
Soru 12 |
Atatürk; “Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.”sözüyle hangisinin gerçekleşmesini istemiştir?
Türk Dil Kurumu kurulmuştur. | |
Tevhid-i Tedrisat Kanunu çıkarılmıştır. | |
İzmir İktisat Kongresi’nin toplanması. | |
Türk Tarih Kurumu kurulmuştur. |
Soru 13 |
Aşağıdakilerden hangisi laikliği gerçekleştirmeye yönelik çalışmalardan birisi değildir?
Tekke ve zaviyelerin kapatılması | |
Medeni Kanun’un kabulü | |
Uluslararası uzunluk ve ağırlık ölçülerinin kabulü | |
Halifeliğin kaldırılması |
Soru 14 |
Hangisi Atatürk’ün toplumsal alanda yaptığı yeniliklerden biridir?
Aşar vergisinin kaldırılması, | |
Kıyafette değişiklik yapılması, | |
Takvim, saat ve ölçü aletlerinin değiştirilmesi, | |
Demir yollarının millileştirilmesi, |
Soru 15 |
Aşağıdakilerden hangisi Türk aile hayatını düzenlemek için oluşturulmuştur?
Tevhid-i Tedrisat Kanunu | |
Türk Ceza Kanunu | |
Türk Ticaret Kanunu | |
Türk Medeni Kanunu |
Soru 16 |
Atatürk’ün Türk tarihi ile ilgili çalışmalarının amaçları arasında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Türkler hakkındaki olumsuz yargıları ortadan kaldırmak, | |
Türk ırkının üstünlüğünü kabul ettirmek, | |
Türk tarihinin dünya medeniyetine katkılarını ortaya koymak, | |
Türk tarihinin bilinmeyen yönlerini aydınlatmak, |
Soru 17 |
Aşağıdakilerden hangisi Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun uygulamalarından birisi değildir?
Medreselerin kapatılması | |
Mektep-medrese ayrımının sona ermesi | |
Öğretimde birlik sağlanması | |
Yabancı okulların kapatılması |
Soru 18 |
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyetin ilk döneminde vatandaşlar arasında siyasi eşitliği sağlama çalışmalarındandır?
Soyadı Kanunu’nun kabul edilmesi | |
Kadınlara seçme – seçilme hakkının tanınması | |
Medreselerin kapatılması | |
Medeni Kanun’unun kabul edilmesi |
Soru 19 |
Aşağıdakilerden hangisi milli egemenlik ilkesinin uygulanmasında diğerlerinden daha etkilidir?
Türk medeni kanununun kabulü | |
Kadınlara seçme-seçilme hakkının verilmesi | |
Türk Dil Kurumu’nun kurulması | |
Türk Tarih Kurumu’nun kurulması |
Soru 20 |
Cumhuriyet’in ilk dönemlerinde kılık kıyafette, ölçü ve tartı aletlerinde yenilikler yapılmasının, Soyadı Kanunu’nun kabul edilmesinin ortak amacı hangisidir?
Laik devlet düzenini oluşturmak | |
Toplumsal hayatını düzenlemek | |
Dış ticareti geliştirmek | |
Eğitim seviyesini yükseltmek |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
20 tamamladınız.
Liste |