6.Tema Değerlendirme Testi
TEBRİKLER.
Testi Başarıyla Tamamladınız.
Toplam Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Sizin Doğru Sayınız: %%SCORE%%
Başarı Yüzdeniz: %%PERCENTAGE%%
Öğretmen Görüşü: %%RATING%%
| Soru 1 | 
ÇEVRENİN ETKİSİ
İspanyol yazarı Cervantes ( ) Servantes ( ) ( ) ( )Bana arkadaşını söyle ( ) sana kim olduğunu söyleyeyim ( ) ( ) diyor. Kişi ( ) yaradılışı ve gidişine uygun kimselerle arkadaşlık kurar. Bu yüzden bir kişinin arkadaşını tanırsak o kişinin niteliğini de öğrenmiş oluruz. Arkadaş seçiminin önemi büyüktür. Yanımızda iyi özelliklere sahip bir arkadaşımız varsa biz de ona uyarak iyi olabiliriz. Ondaki beğendiğimiz yanları kendimize uygularız ( ) Söz gelimi, onun dürüstlüğü, düzenliliği, kişisel çıkarını ön planda tutmama huyunu ( )temizliğini, iyi yazma ve güzel konuşma becerisini, boş zamanlarını olumlu işlerde değerlendirme alışkanlığını vb ( ) özelliklerini alırız. Giderek başkalarınca beğenilen ( ) aranan, sevilen bir kişi oluruz.
1, 2 ve 3. soruları “Çevrenin Etkisi” adlı metne göre cevaplayınız. Metnin konusunu aşağıdaki cümlelerden hangisi en iyi ifade etmektedir?
| Arkadaşlarımızın davranışlarımızı etkileyebileceği | |
| İnsanların birbirinin davranışından etkilendiği | |
| Arkadaş seçiminde dikkatli olma | |
|  Hayatta başarılı olmanın önemi | 
| Soru 2 | 
| Arkadaş seçimi güzel alışkanlıklar kazanmak için önemlidir. | |
| Arkadaş seçimi insanın ilerideki başarısında önemlidir. | |
| Sevilen bir kişi olmak için iyi arkadaşlar örnek alınmalıdır.
 | |
| Birinin kim olduğunu öğrenmek istiyorsak arkadaşına sormamız yeterlidir. | 
| Soru 3 | 
| Fakat | |
| Galiba | |
| Bu yüzden | |
|  Bütün | 
| Soru 4 | 
| Konuşmacılardan biri baskın gelerek üstünlüğünü gösterdi. | |
| Tabanları kaldırıp yerine oturuverdi. | |
|  Kardeşim sen de daldan dala konuyor, sürekli iş değiştiriyorsun.
 | |
| Adam kara kara düşünüyor, nasıl kurtulacağını bilmiyordu. | 
| Soru 5 | 
| Sen merak etme uzak yakın demem yardıma koşarım. | |
| Neşeli ol ki şen kalasın. | |
| Yalan yanlış şeyler söyleyerek adamın kafasını tümden karıştırma. | |
| O adam bizim mahallenin en doğru dürüst insanıdır. | 
| Soru 6 | 
| Gül ki yüzünde güller açsın. | |
| Doğum gününe eş dost herkesi davet ettim. | |
| Dün sabah kapıya gelen sıska, zayıf bir çocuktu. | |
| Verdiğin raporu ayrıntılı, geniş bir şekilde inceliyorlar. | 
| Soru 7 | 
| Adam başını sağa sola sallayarak “Ev bark yok.” dedi. | |
| Küçük çocuk kendisine yol vermeyen adama sert sert baktı. | |
| Yaşlı adam merdivenden ine çıka yorgun düşmüştü. | |
| Çorba sıcak ama yemekler çok soğuktu. | 
| Soru 8 | 
|  İnsanlar başarıyı nadiren yakalayabilir. | |
| Başarısız olmak suç değildir. | |
| Başarıyı elde etmek, yapılan çalışmaların bir sonucudur. | |
| Başarı insanın akıllı olmasına bağlıdır. | 
| Soru 9 | 
| Projeyi zamanında yetiştirmek için geç saatlere kadar çalıştı. | |
| Küçük kız bütün gün çalışmış çabalamış ödevini bitirmişti. | |
|  Yürürken ayağı kaydığı için düşüp elini kırdı. | |
| Televizyonu açtığımda haberler henüz başlamıştı. | 
| Soru 10 | 
| Bakarsan bağ, bakmasan dağ olur. | |
| Bahçeyi sulamak için dereden su taşıyor. | |
| Yağmurun çok fazla yağması dereyi taşırdı. | |
| Evini satarak borcunu ödedi. | 
| Soru 11 | 
| Makale | |
| Hatıra | |
| Gezi yazısı | |
| Otobiyografi | 
| Soru 12 | 
| Tartışmacı anlatım | |
| Tasviri anlatım | |
| Açıklayıcı anlatım | |
|  Hikâye edici anlatım | 
| Soru 13 | 
| Sanatlı-öğretici
 | |
| Dolaylı - dolaysız | |
|  Eğitici - öğretici | |
|  Fizikî - ruhî | 
| Soru 14 | 
| Tiyatro | |
|  Anı | |
| Roman | |
| Hikâye | 
| Soru 15 | 
| Konferans verme | |
| Uğurlama konuşmaları | |
| Tanışma- tanıştırma | |
| Telefon etme | 
| Soru 16 | 
| Hikâye | |
| Tiyatro | |
| Fıkra | |
| Masal | 
| Soru 17 | 
| Tiyatro | |
| Edebiyat | |
| Resim | |
| Bale | 
| Soru 18 | 
| Tartışmacı anlatım | |
| Betimleyici anlatım | |
| Hikâye edici anlatım | |
| Açıklayıcı anlatım | 
| Soru 19 | 
| Çiğdem der ki ben âlâyım. | |
| Nergis der ki be hey Tanrı. | |
| Sümbül der ki ben nazlıyım. | |
| Lale der ki boynum eğri. | 
| Soru 20 | 
| Yoldan çıkmak | |
| Çoğu gitti azı kaldı | |
| Kazı koz anlamak | |
| Damarına basmak | 
| 
         Soru Seç          | 
