7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler Test Test Çöz Barış anlaşmaları için görüşmeler başlamıştır. Ülkeler arasında kalıcı barış sağlamak için Paris’te bir konferans düzenlenmiştir. Ancak bu konferansta bütün kararlar yenen devletlerin istekleri doğrultusunda alınmıştır. Birinci Dünya Savaşı sonrasında aşağıdakilerden hangisinin ortaya çıkmasında bu durumun etkili olduğu söylenebilir? Osmanlı Devleti, Birinci Dünya Savaşı sırasında ordunun ihtiyacı olan […]
7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler Test
Barış anlaşmaları için görüşmeler başlamıştır. Ülkeler arasında kalıcı barış sağlamak için Paris’te bir konferans düzenlenmiştir. Ancak bu konferansta bütün kararlar yenen devletlerin istekleri doğrultusunda alınmıştır. Birinci Dünya Savaşı sonrasında aşağıdakilerden hangisinin ortaya çıkmasında bu durumun etkili olduğu söylenebilir? |
Osmanlı Devleti, Birinci Dünya Savaşı sırasında ordunun ihtiyacı olan erzak, araç ve gerece “Tekalif-i Harbiye” adı altında bedeli sonradan ödenmek üzere el koymuş, ancak tüm tedbirlere rağmen masraflar karşılanamayınca Almanya’dan borç alınmıştır. Bu durum, aşağıdakilerden hangisinin göstergesi değildir? |
Avrupa devletleri, 19. yüzyılda Osmanlı toprak bütünlüğünün korunmasını çıkarlarına uygun olarak görmüşlerdir. Aşağıdakilerden hangisi bu durum ile ilgili değildir? |
Tarihin belki en kanlı, en dramatik ve Türk kahramanlıkları ile dolu olan Çanakkale cephesi, İngiliz, Avustralya, Yeni Zelanda ve Fransız birliklerinin amaçlarına ulaşamayıp geri çekilmesiyle son bulmuştur.
Bu durum, I.ABD’nin savaşa girmesi Türk ordusuna güvenin artması III.İtilaf Devletlerinin prestij kaybetmesi Sonuçlarından hangilerine neden olmuştur? |
Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra Avusturya – Macaristan ve Osmanlı imparatorlukları yıkıldı. Türkiye, Çekoslavakya, Macaristan, Avusturya, Polonya ve Yugoslavya gibi yeni devletler kuruldu. Sömürgeciliğin adı manda sistemi oldu. Arabistan, Suriye, Irak gibi Osmanlı topraklarında İngiliz ve Fransız manda yönetimleri kuruldu.
Bu bilgilerde Birinci Dünya Savaşı’nın sonuçlarından hangisine değinilmemiştir? |
Mustafa Kemal, savaşan askerin psikolojisini ve emrindeki bütün subayların, önemli anlardaki davranışlarını tek tek biliyor veya tahmin edebiliyordu. Orduda bulunan hiçbir subayla kıyaslanamayacak arazi bilgisine sahipti. Harita okuma ve alan araştırması konularında çok detaylı düşünüyordu. Karşı taraf komutanlarının zekâsını küçümsemiyor, kendini onların yerine koyarak ne yapabileceklerini önceden kestirebiliyordu. Bu yüzdende girdiği her savaşta başarılı oluyordu.
Bu bilgilerde Mustafa Kemal’in askeri başarılarında aşağıdakilerden hangisinin etkili olduğundan söz edilmemiştir? |
1,2 milyon asker sayısı ile I. Dünya Savaşana İtilaf blokunda katılan Rusya, savaşta umduğunu bulamamış, ülkesinde iç ihtilalin çıkması üzerine savaştan çekilmek zorunda kalmıştır.
Aşağıdakilerden hangisi bu durumun ortaya çıkardığı sonuçlardan biri değildir? |
Çanakkale Cephesinde görev yapan Mustafa Kemal’in aldığı kararlar ve uygulamalar hem savaşın hem de Türk milletinin kaderini belirledi. Bu başarının ardındaki iki temel etken askeri ve araziyi tanımasıydı.
Bu bilgilere bakarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz? |
Aşağıdakilerden hangisi, geçmiş uygarlıklardan kalan ve insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen eserlerin korunması amacıyla oluşturulmuş bir kurumdur? |
Dünya Savaşı’nın çıkmasını engelleyememiştir. Bu durum Milletler Cemiyeti’nin,
I.Tarafsızlığını koruyamaması İleri gelen devletlerin etkisinde kalması III.Bazı devletlerin çıkarlarına uygun hareket etmesi faaliyetlerinden hangileriyle açıklanabilir? |
1750 li yıllarda İngiltere’de başlayan Sanayi İnkılâbı, I. Dünya Savaşı’nın çıkmasına yol açan en önemli nedenlerden birisidir.
Bu durum aşağıdakilerden hangisini gösterir? |
Osmanlı Devleti, Balkan Savaşları sonunda Balkanlar ve Ege’deki üstünlüğünü kaybetmiştir. Balkan Savaşlarının aşağıdaki sonuçlarından hangisinin bu duruma yol açtığı savunulamaz? |
Osmanlı Devleti, Trablusgarp Savaşı sonucunda Uşi Antlaşması’nı imzalayıp bölgeyi İtalyanlara bırakmak zorunda kalmıştır. Ya da Osmanlı Devleti’nin bu antlaşmayı imzalamasında aşağıdakilerden hangisi daha etkili olmuştur? |
Osmanlı Devleti, Avrupa devletlerinin arka arkaya I. Dünya Savaşı’na girmeleri üzerine İtilaf Devletleri ile ittifak girişimlerinde bulundu. Ancak İngiltere ve Fransa Osmanlı Devleti’nin bu teklifini kabul etmemiştir. Bunun üzerine de Osmanlı Devleti Almanya’nın yanında savaşa girmiştir.
Yalnız bu bilgilere göre, I.Osmanlı Devleti siyasi yalnızlıktan kurtulmak istemektedir. Almanya ile Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nda birlikte hareket etmişlerdir. III.Savaş, İtilaf Devletleri’nin üstünlüğü ile sona ermiştir. yorumlarından hangilerine ulaşılabilir? |
Dünya Savaşı’na katılan devletler maddi ve manevi büyük zararlara uğramışlardır. Bu durum devletleri aşağıdakilerden hangisine yöneltmiştir? |
Birleşmiş Milletler fikri, ilk olarak II. Dünya Savaşı’nın sonunda savaşın galibi ülkeler tarafından, ülkeler arasındaki anlaşmazlıklar ortadan kaldırarak ileride meydana gelebilecek bir savaşın önüne geçebilmek amacıyla ortaya atılmıştır Buna göre Birleşmiş Milletler Teşkilatı’nın kurulmasının,
I.Barış ortamının korunması Devletlerarası sorunların çözülmesi III.Devletlerin yeni ekonomik kazançlar elde etmeleri durumlarından hangisi ya da hangilerine katkı sağlaması beklenir? |
1. Dünya Savaşı’nın ortaya çıkardığı büyük zararlar devletleri barış arayışına yöneltti. Dünyada barış ve güvenliği sağlamak, devletler arasındaki sorunlara barışçı yollardan çözüm bulabilmek amacıyla Milletler Cemiyeti kuruldu. Buna göre Milletler Cemiyeti’nin,
I.Yeni bir savaş çıkmasını önleme Ülkelerin demokratikleşme çabalarına destek olma III.Üye ülkelere ekonomik destek sağlama çalışmalarından hangilerini doğrudan yapması beklenir? |
Amerikan, İngiliz ve Avustralyalı bilim insanları, hazırladıkları ortak bir raporla dünyanın 10 yıl sonra çevre felaketleri açısından geri dönülmez noktaya geleceğini duyurmuşlardır. Bilim insanlarını kaygılandıran bu durumun aşağıdakilerin hangisinden kaynaklandığı ileri sürülemez? |
Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girmesinin sonuçlarından biri değildir? |
Ülkemizde haksızlığa uğradığını düşünen vatandaşlar adaletin eşit olarak dağıtıldığı mahkemelere başvururlar. Haksızlığı şayet devlet yapmışsa bu da mahkeme tarafından düzeltilir.
Yukarıdaki paragrafta cumhuriyetimizin hangi niteliği vurgulanmıştır? |
İnteraktif 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konu testi özellikle sanal bir çalışmadır. Ancak 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi internet bağlantısı ile etkinleşir. Etkileşimli 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi yalnız MEB kazanımları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Çevrimiçi 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi hazırlanırken genellikle ders kitapları esas alınmıştır. Aynı zamanda 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi hazırlanırken sınıf içi uygulamalar da örnek alınmıştır. Çünkü 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi bireysel başarıyı artırmayı hedeflemektedir. Kısacası 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler kazanım testi öğrenme hedeflidir. Bunun yanında 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi konusunda uzman öğretmenlerin katkı ve görüşleri alınmıştır. İnteraktif 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi için öğrenci ya da öğretmen görüşü önemlidir. Son olarak 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi sizin görüşleriniz doğrultusunda geliştirilecektir.
Testleriimiz programlar doğrultusunda sürekli yenilenmekte ya da güncellenmektedir. İnteraktif 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler test soruları genellikle çoktan seçmelidir. 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konu testi hazırlanırken 1.2. ve 3.Sınıflar için genellikle 3 seçenek tercih edilmiştir. Çünkü 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testinin zorluk seviyesini seçenek sayısı belirler. Etkileşimli 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi için 4.sınıf ya da ikinci kademede 4 seçenek tercih edilmiştir. 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testinde her sorunun özellikle bir cevap hakkı vardır. Aynı zamanda istediğiniz zaman cevap tercihinizi değiştirebilirsiniz. 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konu testi özellikle dinamik bir yapıya sahiptir. Yani 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testini tekrar tekrar çözebilirsiniz. Çünkü 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testini yenilediğinizde soru ve seçeneklerin yerleri değişmektedir. Böylelikle her tekrarda 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konusunda farklı bir test çözmüş gibi olacaksınız. Ancak bağlantı verilen testlerde bu özellik yoktur.
Çevrimiçi 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi özellikle bireysel başarıyı artırmak için hazırlanmıştır. Etkileşimli 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi genellikle çevrim içidir. Ancak sanal ortamda etkileşimli olarak çözülmektedir. Çünkü 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler çalışma testi interaktif bir çalışmadır. Ancak 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konu testini yazdırmak isterseniz dokümanlar bölümünden indirebilirsiniz. Testimiz indir bölümünde PDF olarak açılacaktır. İnteraktif 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi özellikle ekonomik ve çevrecidir. Çünkü 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler kazanım testini çevrimiçi çözerken kâğıt israfı olmaz. Ancak indirilen dokümanlarda da içerik sıkıştırılarak kâğıt israfı önlemiştir. Böylelikle 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi atık oluşturmaz.
İlk olarak 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi genel eğitim amacı ile hazırlanmıştır. İnteraktif 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testi genellikle özgün bir çalışmadır. Özellikle intihal denetimi yapılarak oluşturulmuştur. Telif hakkı ile ilgili bilgilendirmek kanuni gerekliliktir. 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testini internetten ücretsiz çözebilirsiniz. Ayrıca sitemizi uygulama olarak mobil cihazınıza ekleyebilirsiniz. Özellikle 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler konu testi telif hakkı aksi ispatlanmadıkça testimiz.com.tr sitesine aittir. Ancak testimiz.com.tr 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler kazanım testi telif hakkını saklı tutar. Sonuç olarak 7.Sınıf Ülkeler Arası Köprüler testinin kullanımı izne tabidir.