8.Sınıf Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi

8.Sınıf Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi

8.Sınıf Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi Test Çöz   Atatürk; “Avrupa’da çıkacak bir savaşın başlıca galibi ne İngiltere, ne Fransa, ne de Almanya’dır. Sadece Rusya’dır.” II. Dünya Savaşı’ndan sonra aşağıdaki gelişmelerden hangisi, Atatürk’ün 1932 yılında söylediği sözün doğruluğuna kanıt olarak gösterilebilir? Ülkemizde madenlerimizin bilimsel olarak işletilmesi 1935 yılında Maden Tetkik ve Arama (MTA) Enstitüsü’nün […]

8.Sınıf Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi

Test Çöz

 

Atatürk; “Avrupa’da çıkacak bir savaşın başlıca galibi ne İngiltere, ne Fransa, ne de Almanya’dır. Sadece Rusya’dır.”

II. Dünya Savaşı’ndan sonra aşağıdaki gelişmelerden hangisi, Atatürk’ün 1932 yılında söylediği sözün doğruluğuna kanıt olarak gösterilebilir?

Ülkemizde madenlerimizin bilimsel olarak işletilmesi 1935 yılında Maden Tetkik ve Arama (MTA) Enstitüsü’nün kurulması ile başlamıştır.

Bu durum Cumhuriyet Dönemi’nde aşağıdakilerden hangisine önem verildiğini göstermektedir?

Cumhurbaşkanı İsmet İnönü, 19 Mayıs 1945’te, “Millet iradesinin, demokrasi yolunda ki gelişmesi devam edecektir.” demiştir.

Aşağıdakilerden hangisi İsmet İnönü’nün bu sözü doğrultusundaki gelişmeler arasında gösterilebilir?

ABD, İngiltere ve Sovyet Rusya’nın katıldığı Yalta Konferansı’nda, II. Dünya Savaşı’ndan sonra kurulacak olan Birleşmiş Milletler Teşkilatı’na katılmak için 1 Mart 1945’e kadar Almanya ve Japonya’ya savaş açmak şartı getirildi. Bunun üzerine Türkiye 23 Şubat 1945’te Japonya ve Almanya’ya savaş ilan etti.

Türkiye’nin bu tutumu aşağıdakilerden hangisini amaçladığını göstermektedir?

Türkiye’nin sahip olduğu coğrafyanın bir savaş sırasında Avrupa, Asya ve Orta Doğu için büyük önem taşıması NATO’ya kabul edilme sini kolaylaştırmıştır.

Bu bilgilerde Türkiye’nin NATO’ya üye olmasında aşağıdaki özelliklerinden hangisinin etkili olduğu vurgulanmıştır?

Atatürk; “Galip devletler, yenilenlere barış koşullarını zorla kabul ettirirken bu ülkelerin etnik, jeopolitik ve ekonomik özelliklerini dikkate almamışlar, yalnız düşmanlık duygularının üstünde durmuşlardır. Böylelikle de bugün içinde yaşadığımız barış, ateşkesten öteye gidememiştir.”

Atatürk, I. Dünya Savaşı nın sonunda imzalanan barış antlaşmalarıyla ilgili değerlendirmeleriyle aşağıdakilerden hangisini vurgulamıştır?

I. Körfez Savaşı’nın sonunda Saddam Hüseyin’in baskısından kaçan yüz binlerce ıraklı, Türkiye’ye sığınmıştır. Bu mültecilerin vatanlarına geri dönünceye kadar geçen sürede barınma ve temel ihtiyaçları Türkiye tarafından karşılanmıştır.

Bu bilgilere dayanarak,

I. Türkiye, insan haklarının korunmasına önem veren bir ülkedir.

 Türkiye, Körfez Savaşı’nda ekonomik kazanç elde etmiştir.

III. Türkiye, bölgesindeki sorunlara karşı duyarlı olduğunu göstermiştir.

Yorumlarından hangisi veya hangileri yapılabilir?

Türkiye’de,

• Resim ve müzik dersleri eğitimin bütün kademelerindeverilmektedir.

• İlk kez 1990 yılında açılan güzel sanatlar liselerinin sayısı günümüzde artırılmıştır.

Bu faaliyetlerle aşağıdakilerden hangisinin amaçlandığı savunulabilir?

• Türkiye, dünyada enerji kaynaklarının yaklaşık % 70’ini barındıran Orta Doğu ve Avrasya ülkelerine komşudur.

• Avrupa ülkeleri enerji kaynaklarının en önemli tüketicileri arasındadır.

Bu iki durumun aşağıdakilerden hangisine ortam hazırlaması beklenir?

Türk Silahlı Kuvvetleri, Türk yurdunu ve Türkiye Cumhuriyeti’ni iç ve dış düşmanlara karşı korumakla görevlidir.

Buna göre Türk Silahlı Kuvvetleri,

I. Yabancı devletlerin topraklarımıza saldırmaları

Terör örgütlerinin cumhuriyet rejimine karşı silahlı eylemler yapmaları

III. Sivil toplum örgütlerinin protesto gösterileri düzenlemeleri

durumlarından hangisi veya hangilerini önlemekle görevlidir?

Türkiye’de demokrasiye geçilmesinde etkili olan faktörlerden bazıları şunlardır:

Aynur: Eski rejime dönme tartışmalarının sona ermesi.

Esra: Kominizm rejimini yaymak isteyen Sovyet Rusya tehlikesine karşı demokratik devletlerle yakınlaşma isteği.

Onur: Halkın demokratik yönetimin gereklerini yerine getirecek olgunluğa erişmesi.

Yukarıdaki öğrencilerden hangisi veya hangilerinin sözleri, Türkiye’de demokrasiye geçilmesinde dış faktörlerin etkili olduğunu göstermektedir?

Sovyetler Birliği’nin parçalanmasından sonra bağımsızlığını ilan eden Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Özbekistan ile Türkiye arasında her alanda iyi ilişkiler kurulmuş, birçok konuda iş birliği yapılmıştır.

Bağımsızlığını kazanan bu devletlerin,

I. Toplumun çoğunluğunun Türklerden oluşması

Uzun yıllar komünizm rejimiyle yönetilmeleri

III. Doğal kaynaklar bakımından zengin olmaları özelliklerinden hangisi veya

hangilerinin Türkiye ile ilişkilerini geliştirmelerini doğrudan kolaylaştırdığı söylenebilir?

Ülkemizde toplumun farklı ırk, din ve mezheplerden oluştuğunu iddia ederek içte karışıklık çıkarmaya çalışan yasadışı örgütler, anarşi ve terör ortamı oluşturmaya çalışmaktadır.

Yasadışı örgütlerin bu faaliyetlerle öncelikle aşağıdakilerden hangisini amaçladıkları savunulabilir?

Türkiye’de son yıllarda bor ve krom gibi bol miktarda bulunan madenlerin işleneceği sanayi kuruluşları kurulmasına yönelik projeler artmıştır.

Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin bu tutumunun gerekçeleri arasında gösterilebilir?

Sovyetler Birliği’nin parçalanmasından sonra Çekoslovakya, Macaristan, Polonya, Bulgaristan ve Romanya’da komünist rejimin yerine demokratik yönetimler kurulmuş, bu devletler ile Avrupa Birliği arasında ilişkiler gelişmiştir.

Bu durumun,

I. Sovyetler Birliği’nin dış politikada etkinliğinin azalması

 Avrupa Birliği’nin genişleme sürecinin hızlanması

III. Avrupa’da ekonomik gelişmenin durması

sonuçlarından hangisi veya hangilerine ortam hazırladığı savunulabilir?

“Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kurulmuştur. Bu sözleşmeyi imzalayan devletlerin yurttaşları, uğradıkları haksızlıklar nedeni ile kendi devleti veya diğer devletler aleyhine dava açma hakkına sahiptir.”

Yukarıda Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile ilgili verilen bilgilere dayanarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

Ayla: Ülkemizde 1940’ta hastane sayısı 198’di. 1240 kişiye bir yatak düşüyordu.

Elif: 2006’da hastane sayısı 1205’e çıkmış, 401 kişiye bir yatak oranına ulaşılmıştır.

Ezgi: 1940’ta bir doktora 7420 kişi düşüyordu.

Özkan: 2006 yılında bir doktora 662 kişi düşmüştür.

Yukarıdaki çocukların ülkemizde aşağıdakilerden hangisi hakkında bilgi verdikleri söylenebilir?

Sovyetler Birliği’nin yayılmacı politikalarına karşı NATO adında ortak bir güvenlik sistemi kuran üye ülkeler, bu savunma teşkilatının, Birleşmiş Milletler Teşkilatı’nın ilkelerine sadık kalacağını ilan etmişlerdir.

Bu bilgilere dayanarak NATO’nun,

I. insan haklarının kısıtlanması

Yeni sömürgeler elde edilmesi

III. Dünyada barış sürecinin devam etmesi politikalarından

hangisi veya hangilerini benimsemesi beklenir?

II. Dünya Savaşı sonrasında başlayan Soğuk Savaş Dönemi’nde Doğu ve Batı blokları nükleer silahların gelişmesi yüzünden silahlı mücadeleden kaçınmışlardır.

Buna göre, II. Dünya Savaşı’ndan sonra yeni bir dünya savaşının çıkmamasında aşağıdakilerden hangisinin etkili olduğu savunulabilir?

Türkiye, Avrupa ile bütünleşme yolunda bir politika takip etmektedir. Türkiye’nin,

I. Avrupa Birliği ile üyelik müzakerelerine başlaması

Hukuk sisteminde Avrupa Birliği kriterlerine uygun düzenlemeler yapması

III. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarına uyması

faaliyetlerinden hangilerinin bu politikanın bir gereği olduğu savunulabilir?

      8.Sınıf Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi Hakkında:

      Etkileşimli Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testinin Hazırlanışı:

İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konu testi özellikle sanal bir çalışmadır. Ancak Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi internet bağlantısı ile etkinleşir. Etkileşimli Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi yalnız MEB kazanımları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Çevrimiçi Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi hazırlanırken genellikle ders kitapları esas alınmıştır. Aynı zamanda Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi hazırlanırken sınıf içi uygulamalar da örnek alınmıştır. Çünkü Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi bireysel başarıyı artırmayı hedeflemektedir. Kısacası Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite kazanım testi öğrenme hedeflidir. Bunun yanında Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi konusunda uzman öğretmenlerin katkı ve görüşleri alınmıştır. İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi için öğrenci ya da öğretmen görüşü önemlidir. Son olarak Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi sizin görüşleriniz doğrultusunda geliştirilecektir.

testimiz.com.tr

      Online Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Test Çalışmasının Yapısı:

Testleriimiz programlar doğrultusunda sürekli yenilenmekte ya da güncellenmektedir. İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite test soruları genellikle çoktan seçmelidir. Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konu testi hazırlanırken 1.2. ve 3.Sınıflar için genellikle 3 seçenek tercih edilmiştir. Çünkü Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testinin zorluk seviyesini seçenek sayısı belirler. Etkileşimli Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi için 4.sınıf ya da ikinci kademede 4 seçenek tercih edilmiştir. Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testinde her sorunun özellikle bir cevap hakkı vardır. Aynı zamanda istediğiniz zaman cevap tercihinizi değiştirebilirsiniz. Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konu testi özellikle dinamik bir yapıya sahiptir. Yani Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testini tekrar tekrar çözebilirsiniz. Çünkü Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testini yenilediğinizde soru ve seçeneklerin yerleri değişmektedir. Böylelikle her tekrarda Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konusunda farklı bir test çözmüş gibi olacaksınız. Ancak bağlantı verilen testlerde bu özellik yoktur.

      İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Test Çalışmasının Genel Özellikleri:

Çevrimiçi Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi özellikle bireysel başarıyı artırmak için hazırlanmıştır. Etkileşimli Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi genellikle çevrim içidir. Ancak sanal ortamda etkileşimli olarak çözülmektedir. Çünkü Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite çalışma testi interaktif bir çalışmadır. Ancak Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konu testini yazdırmak isterseniz dokümanlar bölümünden indirebilirsiniz. Testimiz indir bölümünde PDF olarak açılacaktır. İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi özellikle ekonomik ve çevrecidir. Çünkü Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite kazanım testini çevrimiçi çözerken kâğıt israfı olmaz. Ancak indirilen dokümanlarda da içerik sıkıştırılarak kâğıt israfı önlemiştir. Böylelikle Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi atık oluşturmaz.

.

      Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite Testi Telif Hakkı:

İlk olarak Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi genel eğitim amacı ile hazırlanmıştır. İnteraktif Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testi genellikle özgün bir çalışmadır. Özellikle intihal denetimi yapılarak oluşturulmuştur. Telif hakkı ile ilgili bilgilendirmek kanuni gerekliliktir. Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testini internetten ücretsiz çözebilirsiniz. Ayrıca sitemizi uygulama olarak mobil cihazınıza ekleyebilirsiniz. Özellikle Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite konu testi telif hakkı aksi ispatlanmadıkça testimiz.com.tr sitesine aittir. Ancak testimiz.com.tr Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite kazanım testi telif hakkını saklı tutar. Sonuç olarak Atatürk’ün Ölümü Ve Sonrası Ünite testinin kullanımı izne tabidir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM