4.Sınıf Türkçe 1.Dönem 1.Değerlendirme Test Çöz İndir Eski zamanlarda bir kral, saraya gelen yolun üzerine bir kaya koydurdu. Kendisi de pencereye oturup olanları seyretti. Ülkenin en zengin tüccarları, saray görevlileri bir bir geldiler. Hepsi de taşın etrafından dolaştı. Sonunda bir köylü geldi. Saraya meyve ve sebze taşıyordu. Sırtındaki küfeyi yere bıraktı. Tüm gücü […]
4.Sınıf Türkçe 1.Dönem 1.Değerlendirme
Eski zamanlarda bir kral, saraya gelen yolun üzerine bir kaya koydurdu. Kendisi de pencereye oturup olanları seyretti. Ülkenin en zengin tüccarları, saray görevlileri bir bir geldiler. Hepsi de taşın etrafından dolaştı.
Sonunda bir köylü geldi. Saraya meyve ve sebze taşıyordu. Sırtındaki küfeyi yere bıraktı. Tüm gücü ile kayayı itti. Tam sırtına küfeyi alıp oradan ayrılırken yerde bir kese gördü. Kesenin içini açtı. Kesenin içi altınla doluydu. Ayrıca kesenin içinde bir kağıt da çıktı. Kağıtta “Bu altınlar kayayı yoldan çeken kişiye aittir. ” diyordu kral. Köylü yaptığı iyiliğin mükafını alarak, oradan ayrıldı. Her engel hayatımızı iyileştirecek fırsattır. Başarılı bir insan olmak istiyorsak engellerle mücadele edelim. Kral saray yolunun üzerine ne koydurdu? |
Ülkenin en zengin adamları kayayı görünce ne yaptı? |
Kayayı yoldan kim itti? |
Kesenin içinden neler çıktı? |
Kesenin içindeki kağıtta ne yazıyordu? |
On iki yaşında bir Japon çocuğunun en büyük amacı, dünyaca ünlü bir judocu olmakmış. Ama trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş.
Ailesi çocuğu oyalansın diye Japonya’nın en ünlü judo ustasının yanına vermiş. Hoca çocuğa tek kolla yapabileceği bir fırlatma hareketi göstermiş. Her gün bu hareketi çalışmışlar. Çocuk zamanla bu hareketi çok hızlı yapmaya başlamış. Ustasının yanına gidip yeni bir hareket öğretmesini istemiş. Ustası ise bu harekete çalışmaya devam etmesini istemiş. Japonya’da bir judo turnuvası düzenlenmiş. Ustası çocuğa katılmasını söylemiş. Başlangıçta çocuk tek kolla hiçbir şey yapamam diye düşünmüş. Ama ustasını onu katılmaya ikna etmiş. Turnuvada her rakibini tek hamlede alıp, fırlatmış ve sonunda birinci olmuş. Ne yaparsak yapalım, elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışalım. Soruları cevaplayalım O Japon çocuğunun en büyük amacı neymiş? |
Sol kolunu neden kaybetmiş ? |
Usta çocuğa ne hareketi öğretmiş? |
Başlangıçta çocuk turnuvaya neden katılmak istememiş? |
Aşağıdakilerden hangisi metinde geçen karakterlerden birisi değildir? |
Elimde de Alaaddin’in Sihirli Lamba’sı vardı. Altı çizili sözcük hangi cümlede eş sesli anlamıyla kullanılmıştır? |
Hasan’ın piknik yapmayı çok sevmesine …………. , ablası ………… hoşlanmazdı. Noktalı yerlere sırasıyla hangilerinin yazılması uygun olur? |
Aşağıdaki ifadelerin hangisinde karşılaştırma yapılmamıştır? |
Çocuğun üzerine çok fazla gitmenin kime, ne faydası olacak?
Cümlede aynı anlama gelen kelimenin gereksiz ( birden fazla ) kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu, altı çizili kelimelerden hangisi atılırsa düzelir? |
Atasözleri anonimdir. Cümledeki anonim sözcüğünün anlamı nedir? |
“Yaş-ıslak” sözcükleri arasındaki anlam ilişkisi aşağıdakilerden hangisinde vardır? |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zıt anlamlı sözcükler bir arada kullanılmıştır? |
1. Kaçıncı sınıfta okuyorsun
2. Buraya gelmek için izin aldın mı 3. Sana ne söyleyeceğimi bilemiyorum 4. Size bir soru sorabilir miyim Yukarıdaki kaç numaralı cümlenin sonuna soru işareti konulmaz? |
“Eyvah ( ) Annemin en sevdiği vazoyu kırdın ( ) Hemen bu dağınıklığı toplamalıyız ( ) Bana yardım edeceksin değil mi “( )”cümlesinde yay ayraçla gösterilen yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilmelidir? |
Aşağıdaki sözcüklerden hangisi hecelerine yanlış ayrılmıştır? |